kevinopbali.reismee.nl

2e week Bali, tot 11-10-15

Pagi!

Het blog verhaal zal vandaag anders zijn dan vorige week! Zo houden we er wat verandering in en is het misschien ook leuker om te lezen (en te schrijven

Tongue Out

Deze week was nogal relaxed… maandag en dinsdag waren normale dagen voor de docente en ons, vroeg opstaan en weer projecten bezoeken waar ik natuurlijk heel erg blij van wordt haha! Uiteraard is het wel erg leuk en gezellig hoe deze mensen je ontvangen zoals je vorige week dus uitbundig heb kunnen lezen.

Maandag avond, was er een grote bijeenkomst georganiseerd door de docente, hier waren natuurlijk merendeels van alle belangrijke mensen aanwezig i.v.m. de projecten, natuurlijk was mijn kapala desa er ook (burgemeester), het was lachen, gieren en brullen maar ook tijd voor serieuze zaken! Afspraken waren gemaakt (blablabla) en toen weer presenteren over wie we zijn en wat we allemaal van plan zijn, want dit doen we al non-stop :D dus vandaag kon er ook wel bij (vindt t nog steeds wel leuk om te vertellen wat ik allemaal wil bereiken met de inwoners van het dorp!) en toen waren de project leiders en belangrijke mensen aan het woord, en toen gebeurde het! De kapala desa, is zeer blij met mij en schept een klein beetje op en hoopt dat het project aanslaat en een succes wordt! En dat verteld hij even aan andere belangrijke mensen, dus je raad ’t al, Kevin is blij

Laughing

Dinsdag avond, was de laatste avond dat de docente er was, en hebben we met ze alle natuurlijk lekker traditioneel gegeten…., de Italiaanse keuken dan wel (pizzaaaaa!!!

Laughing
) na dit etentje zou de docente rond 2 uur s ’nachts moeten vertrekken richting Jakarta voor belangrijke zaken i.v.m. Windesheim en de universiteit op Lombok, daarna whoppa terug naar het (wat ik heb gehoord) vrij koude Nederland! :D

Dusja, alleen op Bali zonder docent, voor het eerst geen planning…. Wat te doen wat te doen, geen ene …..

Laughing
ik heb een beetje Singaraja ontdekt op de brommer en daarna even Lovina ontdekt op de brommer en benenwagen, ik heb in Lovina een Saron?? Gekocht, dit is een grote doek die je om je middel hebt als je een tempel wilt betreden dus is het nogal handig als “langtijdse toerist” haha! en eigenlijk was dat t al. Natuurlijk met ze alle even lekker gegeten en vroeg naar bed. donderdag ditto, we hebben wat gezwommen en gegeten, adios donderdag!
Laughing

Vrijdag hebben we het initiatief genomen! En zijn richting een groot meer gereden in het midden van Bali namelijk D. Bratan, deze hebben we nooit gehaald. Dit omdat we zijn gestopt bij de twin Git-Git watervallen! Super mooi maar ook super koud!

Laughing
we zijn natuurlijk alle watervallen gaan bekijken voor het geld wat we moesten betalen bij de entree. De man wilde ons nog oplichten ook maarja, SBRM laat zich niet zomaar kisten! Haha. Ondanks de lange afdaling en daarna uiteraard weer omhoog geklommen hebben we de schoonheden toch op de foto gekregen, en natuurlijk moest ik ook even zwemmen onder de waterval
Laughing
dit was wel heeeeeel erg verfrissend (koud) maar wel echt lekker als je eenmaal zwemt en “door bent”.

Zaterdag hebben we geprobeerd de warm waterbronnen te vinden, en dit is natuurlijk gelukt! De bronnen liggen in het dorpje Banjer, en is volgens de docente niet echt een toeristische plek, mja… dat is dus appeltaart, er waren erg veel toeristen… het water was overigens heerlijk warm! En degene die erboven lag, voelde zelfs wel een beetje heet aan. Uiteraard zit er wel een luchtje aan, letterlijk. Het rook nogal naar…. Zwavel…

En als je uit het bad kwam, dan was je lichaam bedekt met een soort olie achtig spul (oranje) en ’t zag er gewoon niet uit… laten we het daar maar op houden!

Na de bronnen in Banjer waren we echt wanhopig opzoek naar de grootste boeddhistische tempel op Bali (op Bali is hindoeĂŻsme de grootste religie). Deze hebben we tot ons spijt niet gevonden, een volgende keer beter lijkt me?

En vandaag, tsja… niks gedaan, wat gezwommen, wat gegeten, want morgen vroeg op om te studeren op de universiteit te Bali (Undikshia genaamd).

We hebben overigens veelal huisdieren haha; kittens, tjiff tjaffs (salamandertjes), kakkerlakken (minder leuk

Frown
), veel mieren en muggen, en laatst een baby varaan in de badkamer!! whoooot???

Vergeet niet! Als je het filmpje nog niet hebt gezien! Dan moet je de URL even kopiëren en plakken van vorige week! Als je hem kijkt, wel afkijken het is namelijk erg gaaf!

Jolanda

Was weer erg leuk om je blog telezen ! Je schrijft het erg leuk. De foto 's zijn ook super. Jah het wordt hier nu steeds kouder hihi, ! Geniet maar van het zonnetje !

Michael

Kevin wat vet!... De cultuur, de ervaring.. man man man..
Wat had ik je graag gevolgd als ik je foto's zie.

Hoop dat je project binnenkort ook op de rit komt en een knallend succes wordt !

Nick en Liesbeth

Hoi Kevin,
Wat een geweldige ervaring en wat een waanzinnig mooi land.
We volgen je verhalen met plezier en kijken echt uit naar meer en uiteraard de mooie foto's.
Ook heel benieuwd zijn we naar je eerste ervaringen met gebarentaal. Heel veel succes en ook heel veel plezier.
Groetjes en liefs van Nick en Liesbeth

yvonne

Fijn weer om te lezen dat je het zo naar je zin hebt, op deze manier zijn jou 4 maanden zo om :) We bellen of skypen snel weer een keer. Liefs en een knuffel van papa en mama XXX

Rudi

Zo gaat een week wel snel voorbij...
Leuk verhaal en mooie foto's! Echt een straf hoor zo'n stage ;o)
Ik ben benieuwd hoe het op de universiteit gaat en hoe je project zich ontwikkeld. Mooi rustig beginnen en de cultuur en gebruiken leren.
Dat is in Indonesië erg belangrijk! Veel plezier en op naar week 3! Kom maar door met die foto's en verhalen!
Veel plezier, groet Rudi (en B)

Samantha

Hey Kevin

Ik heb net beide verhalen gelezen en de mooie foto's bekeken met plezier en je hebt het erg leuk geschreven. Je hebt zo te zien genoeg meegemaakt al en het naar je zin :D veel succes verder met je project en veel plezier daar. Ik ben benieuwd naar de rest van je verhalen ik zal je blijven volgen :D

Ik zal het Elroy proberen te laten lezen hij houd natuurlijk niet van lezen hihi

Groetjes Samantha&Elroy