kevinopbali.reismee.nl

So Far So Good; SFSG

Pagi keluarga dan teman,

Hallo familie en vrienden,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik mijn forum heb bijgewerkt, dit komt door twee dingen. #1; er is vaak weinig tot geen wifi en kan dus soms niet eens mijn e-mail openen (mja ik baal hiervan) en #2 ik heb ā€™t geloof ā€™t of niet soms wel vrij druk, leuke dingen maar ook verplichte dingen haha.

Dit keer gaan we het verhaal anders indelen namelijk in onderwerpen, dit komt vooral omdat ik nogal veel heb gedaan / beleeft en natuurlijk omdat het alweer een tijdje geleden is dat ik bezig was met de reisblog.

Wegen:

De weg, tsja. Wat kan ik hierover vertellen? Nou best veel, waarschijnlijk als ik je vertel dat de weg in de bergen een zooitje is. Zal je me waarschijnlijk meteen geloven!? Want dit is ook echt zo, het is hartstikke leuk rijden hoor in de bergen! Do not be mistaken! Maar soms heb je een verassing in de weg. Dan rij je een kuil of gat tegemoet die je spontaan moet ontwijken of je zal het bezuren met je kontje! Verder zijn sommige delen niet echt asfalt (meer) maar meer stukken steen en of stenen die los liggen in een soort van grindpad? Het lijkt alsof sommige wegen zijn gelegd toen ik nog niet geboren was en deze zijn nooit meer vervangen en of onderhouden. Al met al een leuke trip door de bergen haha! Langs de kant vindt je tevens leuke en minder leuke aanwijzingen van het land. Met regelmaat zie je een dood dier die al Ć©Ć©n is met het asfalt, dit zijn vaak katten of honden helaas (heb 1x gezien dat een kat met zijn pootjes onder een auto kwam, vindt zulke moment echt heel erg) en met regelmaat liggen er ook verstijfde ā€œhuisdierenā€ langs de weg. Dit is dus iets minder leuk als je rijd. Verder zie je ongelofelijk veel apen langs de weg die een beetje aan het rondhangen zijn en voorbijgangers (die pauzeren) beroven van eten en of drinken. (er is wel Ć©Ć©n weg die ā€œgoedā€ is in Bali haha).

Dieren:

Tsja ook dieren he, heb al wat verteld bij het kopje wegen dus dat terzijde maar ook in Bali heb je heel veel poesjes en hondjes die waarschijnlijk heel lief zijn maar ook heel hongerig zijn. dus heel stiekem geef ik soms wat te eten, we hebben ook twee kittens vaak rondhangen bij ons huis dus je raad het wel een beetje haha. Soms een hagedisje of twee, en dan is het dierenrijk weer compleet (wat mij niet tot last is).

We hebben ook minder leuke dieren hier behalve boerderijdieren en huisdieren, namelijk enorm veel mieren, enorm veel kakkerlakken (zoals je al wist) en belachelijk grote vieze bruine ratten. Zonder gekheid ik denk dat deze grote jongens wel 50cm groot zijn excl. de staart, mjaā€¦. Ontwijken dusā€¦ ranzige beesten.

Activiteiten:

We hebben afgelopen tijd enorm veel gedaan (zoals je waarschijnlijk ook wel verwacht haha), en ik hoop dat de fotoā€™s snel geĆ¼pload zijn maar met dit internet hier zou ik er niet op wachten!

De leukste activiteiten zal ik even kort belichten, ik zal misschien wat vergeten en of niet opgeschreven hebben dus dit houdt je dan van me tegoed als ik weer in Nederland ben haha.

We zijn ooit op een dag ergens in het verleden om 02:00 opgestaan en toen met een auto naar Mt. Batur gebracht, nou denk je waarschijnlijk wat is dit nou weer? Dit is een vulkaan op Bali, deze vulkaan is ongeveer 15 jaar geleden voor t laatst uitgebarsten dus volkomen veilig (uhu). We hebben deze als groep beklommen (ja in het donker ja) en boven op de vulkaan ontbijt gehad was is bereid door de hitte van de vulkaan. En toen kwam het! De zonsopgang! SUPERRRR mooi natuurlijk en het ging ook vrij snel, maar wat een uitzicht daarboven op! En natuurlijk ook weer dierenā€¦. Ja de apen jatten natuurlijk je ontbijt en kapen zelfs je flesjes water en cola, deze bijten ze open en drinken het opā€¦.

Ik persoonlijk wilde nog wel verder gaan naar de volgende top, maar een ander deel van de groep had dit liever niet achja het uitzicht was toch waar ik naar opzoek was dus wij klommen weer naar beneden en dit keer met de heerlijke brandende Balinese zon recht in je gezicht, lekkurrrr hurr.

We zijn ook een weekendje weg geweest naar Seminyak, dit ligt ergens in het zuiden van het eiland en is echt MEGA toeristisch en hierdoor dus ook MEGA duur. een avond maaltijd in Singaraja kost ongeveer 8.000 a 30.000 roepia en dan heb je wel echt een zeer goede maaltijd kan ik je mededelen! In Seminyak kost een maaltijd al gauw 100.0000 tot 150.000 roepia, ook dan heb je we een goede maaltijd alleen dan heb je nog geen drinken etc. en dit is natuurlijk ook wel wat prijziger! Mja super leuk dusā€¦. Maar het strand was geweldig! Veel surfers daar (heb ik nog niet kunnen doen) en leuke tentjes. We hebben teveel plannen gemaakt dat weekend maar veel is niet gedaan misschien ooit nog is maar persoonlijk vindt ik het erg duur in het zuiden voor iemand die er langer is dan twee weken. Wel lekker eten, gezellig rond gehangen in het hostel toen de andere naar een club gingen, ik heb daar toch een zooitje ontmoet haha! Europeanen zijn leuk! Maar AustraliĆ«rs zijn helemaal knetter hahaha! Was toen een gezellige avond met vreemde mensen die je lieten voelen alsof je er al jaren bijhoorde!

Afgelopen weekend zijn we naar het westen gereden en hebben we dan mangroove van Bali gezien. Dit is een bos (eilanden) dat groeit in de zee, de bomen wortelen echt in het water. We zijn hier dus met een boot tochtje langs gegaan en hebben dit bekeken, hartstikke leuk om te zien (normaal veel vogels etc.) maar ik heb verder dan bomen niks anders gezien helaas, op 1 vliegende vis na, die langs de boot vloog haha.

We hebben ook een dag gesnorkeld, dit hebben we gedaan in Pemuteran. Als je van vis houdt etc. moet je echt hierheen! Wat een prachtig koraal, echt een aanrader ze hebben allerlei attributen laten zinken zodat er onderwater leven ontstaat en dit is echt super gedaan want je vindt echt van allerlei soorten wel een dozijn. Van clownsvissen (Nemo) tot maanvissen die echt mega waren! En ik natuurlijk als zoon van een voormalig duiker kan ā€™t niet laten om even een meter of 4 naar beneden te zwemmen om te kijken of er meer is. En ja hoor! Zoveel meer gezien dan de rest! Echt een gigantische kreeft echt GIGANTISCH hij schoot onder een steen (ben hem maar niet gevolgd haha) MEGA grote slakken die koraal aten (ABSOLUUT NIET BENADEREN) zeeslakken zijn over ā€™t algemeen best gevaarlijk dusja spanning!! Een kleine octopus en zo verder!! Scholen vis van echt honderden, blauwe, gele en rode zeesterren. Ik merk dat ik door kan blijven gaan dus het houdt hier opā€¦ beeld je maar in: een mooie blauwe zee, met daaronder het koraal wat je normaal ziet op Discovery Channel.

Ook zijn we een keer naar Tanah Lot gegaan, dit is een beroemde locatie (tempel) het is namelijk in de zee gelegen, en gebouwd op een grote rots. Zeer mooi zeer mooi, alleen mocht je het alleen van de buitenkant bewonderen (helaas) maar desalniettemin! Heb ik mezelf laten zegenen door de priesteres (hoort er natuurlijk ook bij) en heb ik de heilige slang gezien. De priester zei dat ik hem mocht aanraken maar me hand in een hol steken met een onbekende slang leek me niet zo een goed idee haha! Ik heb overal fotoā€™s van gemaakt dus ik hoop dat je ze snel kan zien, want volgens mij had de slang 2 koppenā€¦ uhhh!? Mjaā€¦

Zo heb ik alle grote activiteiten wel een klein beetje beschreven, natuurlijk zijn er uitstapjes geweest naar dorpjes en zijn we lekker gaan eten etc. maar dat is allemaal een blablabla verhaal, dat hoort er natuurlijk gewoon bij! Maar als uitdaging voor mensen uit Nederland, hebben jullie misschien een suggestie waarvan je denkt; ā€œjeetje kev hier moet je ook echt even een foto van maken want dat is helemaal het einde als ervaring denk ikā€. En nee ik ga niet op olifanten rijden etc. dat vindt ik helemaal niks en vindt ā€™t ook niet echt tofā€¦ mja meningen en gevoel he. K ga zeker nog wel meer bezoeken en ben ook echt van plan te gaan zeevissen etc!

Eten:

Als je denkt aan Indonesiƫ denk je waarschijnlijk aan de indo rijstafel bij de chinees haha! Met nasi uiteraard haha!

Mja dit kloptā€¦ maar!!! ze hebben ook zoveel super lekker eten waarvan je denkt: mijn hemel dat lijkt me lekker! Zoals laatst had ik gegrilde vis (neem ik wel vaker, verschillende soorten uiteraard) maar ik had laatst mahi mahi of maā€™i maā€™i (weet ik ā€˜t) dit is een MEGA grote vis, ongeveer zo breed als je eetafel haha. Maar echt wauw super lekker, ze hebben ook andere soorten zoals snapper enzo maar deze vis he wauw, zo vanuit de zee vers bereid op de grill en dan uhhhhhā€¦. K ga zo maar weer haha. Maargoed als je al een bakje kibbeling wilt in Nederland ben je al 4 a 5 euro kwijt hier is de verse vis van de grill met groenten en patat ongeveer 4 euro (en ja die is GROOT en VERS) dus Nederland visland HAH! IndonesiĆ« heeft mijn stem haha! Zal ook een foto uploaden dan heb je een beetje een idee want nu kwijl je waarschijnlijk al bij de gedachte haha!

En uiteraard traditioneel eten is de BOM hier, super cheap, super vers en super lekker! Als je van pittig eten houdt (of niet) dan is het eten hier echt een paradijs voor je! Ik had laatst ook spare ribs lekker westers maar wauw echt mega lekker, vlees viel er net nog niet vanaf zo mals en met ā€œgeheimeā€ saus haha als ik er al weer aan denk heb ik alweer trek haha.

Wat ik wel soms mis, is de stamppot van moeders met een gehakt bal ofzo haha! Dus moeders als ik thuiskom wordt t andijvie ? haha

Ik zal vast wel wat aantal dingen vergeten zijn, zoals hoe gaat ā€™t op school etc. ja dat gaat prima ik kan al bijna vloeiend Bahasa Indonesia haha.

Naja, ik upload de pictures A.S.A.P. (zo snel mogelijk) maar zoals ik al zei het internet is niet echt denderend ik zou er niet op wachten.

Groetjes!!!

Menyapa!!!

Reacties

Reacties

Jolanda

Hoi Kevin, heb weer met veel plezier je blog gelezen !

Ime Duyfjes

Top Kevin! Leuk om je blog te lezen. Volgens mij is het daar dikke prima:) Lukt het met je project?
Greetz, Ime

Armando

Hahaha gekke money acties ????????????

Armando

Omg de ??????? Zijn smilies maar zo te zien werkt dat weer niet ! :(

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!